Mind a mai napig érvényes a MiG-25 Foxbat által negyven évvel ezelőtt felállított magassági rekord
Egyes források szerint orosz gyártmányú vadászgéppel zuhant le néhány napja az USAF tesztpilótája
Negyven évig gyártották a világ leghosszabb hangárjában - Most elkészült az utolsó
Új típus a szíriai konfliktusban - Az oroszok megkezdték a MiG-29SzMT harctéri tesztjeit
További nemszeretem helikoptereket kapnak az Afgánok                 
AeroTech
Repülési fórum - Katonai repülés
Szuhoj PAK-FA topik
  #1
2013-12-10, 09:43
Havoc 
AeroTech csatlakozás dátuma: 2013-10-07 
Összes hozzászólás a Fórumhoz: 76
Tartózkodási hely: Miskolc
Itt az ideje, hogy az AeroTech-en is valaki elindítsa az oroszok ötödik generációs vadászgépével kapcsolatos topikot. Ezt én most megteszem, úgyhogy várok ide mindenkit, akit érdekel a típus.

Tehát akkor mindjárt itt van egy majdnem friss hír a gép fegyverzetével kapcsolatban, ami az Izvesztia nevű újság internetes oldalán tűnt fel. E szerint folyik a K-77M rakéta gyártásának előkészítése. A rakéta a jól ismert RVV-AE típus modernizált változata, melyet már AESA aktív radarral láttak el. Gyártását a tervek szerint 2015-től kezdik el.



  #2
2013-12-10, 13:35
Szlala 
AeroTech csatlakozás dátuma: 2013-11-13 
Összes hozzászólás a Fórumhoz: 34
Tartózkodási hely: Kecskemét
Igen, nagyon dolgoznak az új rakétán az oroszok. Találtam egy képet a rakéta AESA antennájáról:





  #3
2013-12-12, 12:55
Ropee 
AeroTech csatlakozás dátuma: 2013-11-07 
Összes hozzászólás a Fórumhoz: 56
Tartózkodási hely:
A napokban készült az alábbi fénykép, amin ha jól látom, egy rakétafelfüggesztő pilon van a gép szárnya alatt. Már megkezdődtek a fegyverkísérletek, vagy csak az aerodinamikai hatását vizsgálják?


(kattints ide a kép nagyításához)

  #4
2013-12-13, 11:18
Havoc 
AeroTech csatlakozás dátuma: 2013-10-07 
Összes hozzászólás a Fórumhoz: 76
Tartózkodási hely: Miskolc
Idézet:
Ropee írta

A napokban készült az alábbi fénykép, amin ha jól látom, egy rakétafelfüggesztő pilon van a gép szárnya alatt. Már megkezdődtek a fegyverkísérletek, vagy csak az aerodinamikai hatását vizsgálják?


(kattints ide a kép nagyításához)



Már az év eleje óta tehet ilyen képeket látni a neten. Valószínű, hogy csak az aerodinamikai teszteket végzik, hiszen rakéta felfüggesztéséhez a pilonokra még az indítósínt is fel kellene szerelni. Ilyen kép pedig eddig nem került elő. A rakétaindításra meg szerintem csak akkor fog sor kerülni, ha a gépeket áttelepítik a légierő akhtubinszki tesztközpontjába, valamikor a köv. év elején.
  #5
2013-12-13, 13:25
Flightboy 
AeroTech csatlakozás dátuma: 2013-09-24 
Összes hozzászólás a Fórumhoz: 59
Tartózkodási hely: Budapest
Az oroszok felújítják a repülőgépek és rakéták radarhullám reflexiójának mérésére alkalmas tesztközpontjukat, az Izvesztija szerint, hogy a PAK-FA lopakodó képességét tudják tesztelni.
Az ERIC-1 fedőnevű telepet még a szovjet időkben építették, csak gondolom, mostanra eléggé lepusztult.

  #6
2013-12-14, 17:31
Szlala 
AeroTech csatlakozás dátuma: 2013-11-13 
Összes hozzászólás a Fórumhoz: 34
Tartózkodási hely: Kecskemét
Hamarabb is felújíthatták volna az Eric-et, hiszen már jó pár éve zajlik a PAK-FA program. Miért csak most kezdik a méréseket?
  #7
2013-12-14, 18:25
Ropee 
AeroTech csatlakozás dátuma: 2013-11-07 
Összes hozzászólás a Fórumhoz: 56
Tartózkodási hely:
Most készült egy fénykép, melyen már jobban látszanak a pilonok:



(kattints ide a kép nagyításához)

  #8
2013-12-15, 09:54
Havoc 
AeroTech csatlakozás dátuma: 2013-10-07 
Összes hozzászólás a Fórumhoz: 76
Tartózkodási hely: Miskolc
Idézet:
Szlala írta

Hamarabb is felújíthatták volna az Eric-et, hiszen már jó pár éve zajlik a PAK-FA program. Miért csak most kezdik a méréseket?
Valószínűleg a Szuhojnál már mérés nélkül is tudják a gép RCS értékét, hiszen az szoftveresen kiszámítható. Az ERIC arra kell nekik (legalább is én úgy gondolom), hogy az RCS értékét a gépre szerelt függesztményekkel (rakétákkal, üzemanyag tartályokkal) együtt mérjék.

Az USA-ban pedig minden legyártott F-22-est és F-35-öst ellenőriztek ilyen szempontból, hogy hozzák-e az elvárt értéket.
  #9
2013-12-16, 10:18
Flightboy 
AeroTech csatlakozás dátuma: 2013-09-24 
Összes hozzászólás a Fórumhoz: 59
Tartózkodási hely: Budapest
Idézet:
Havoc írta

Valószínűleg a Szuhojnál már mérés nélkül is tudják a gép RCS értékét, hiszen az szoftveresen kiszámítható. Az ERIC arra kell nekik (legalább is én úgy gondolom), hogy az RCS értékét a gépre szerelt függesztményekkel (rakétákkal, üzemanyag tartályokkal) együtt mérjék.

Az USA-ban pedig minden legyártott F-22-est és F-35-öst ellenőriztek ilyen szempontból, hogy hozzák-e az elvárt értéket.

Az avia.ru oldalon lehet erről most olvasni. Ott azt írják, hogy már mérték a PAK-FA jellemzői az ERIC-1 jelzésű területen, és a mérési eredmények alapján adtak is tanácsokat a Szuhojnak bizonyos változtatások elvégzésére.

link a cikkhez
  #10
2013-12-18, 13:11
Bones 
AeroTech csatlakozás dátuma: 2013-09-18 
Összes hozzászólás a Fórumhoz: 66
Tartózkodási hely: Szerencs
Egy majdnem friss hír a PAK-FA új hajtóművével kapcsolatban:

Az UMPO hajtóműgyár elkészült a STAGE 2 hajtómű technikai terveivel, melyet a védelmi minisztérium és a Szuhoj is jóváhagyott. Így már kezdődhet az új hajtómű demonstrátor példányának a fejlesztése, gyártása és majd a tesztelése. Elvileg ezzel 2014 első félévében végeznek is.

AeroTech
Repülési portál
2012-2017. AeroTech.hu - Minden jog fenntartva
Web Design by AeroTech Media
Impresszum
Partnereink:



>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>