AeroTech Repülési fórum - Katonai repülés | ||
![]() | ||
![]() |
#1 2013-12-10, 09:43 | ||||
|
Itt az ideje, hogy az AeroTech-en is valaki elindítsa az oroszok ötödik generációs vadászgépével kapcsolatos topikot. Ezt én most megteszem, ![]() Tehát akkor mindjárt itt van egy majdnem friss hír a gép fegyverzetével kapcsolatban, ami az Izvesztia nevű újság internetes oldalán tűnt fel. E szerint folyik a K-77M rakéta gyártásának előkészítése. A rakéta a jól ismert RVV-AE típus modernizált változata, melyet már AESA aktív radarral láttak el. Gyártását a tervek szerint 2015-től kezdik el. |
#2 2013-12-10, 13:35 | ||||
|
Igen, nagyon dolgoznak az új rakétán az oroszok. Találtam egy képet a rakéta AESA antennájáról:![]() |
#3 2013-12-12, 12:55 | ||||
|
A napokban készült az alábbi fénykép, amin ha jól látom, egy rakétafelfüggesztő pilon van a gép szárnya alatt. Már megkezdődtek a fegyverkísérletek, vagy csak az aerodinamikai hatását vizsgálják?![]() (kattints ide a kép nagyításához) |
#4 2013-12-13, 11:18 | ||||
|
Idézet:
|
Már az év eleje óta tehet ilyen képeket látni a neten. Valószínű, hogy csak az aerodinamikai teszteket végzik, hiszen rakéta felfüggesztéséhez a pilonokra még az indítósínt is fel kellene szerelni. Ilyen kép pedig eddig nem került elő. A rakétaindításra meg szerintem csak akkor fog sor kerülni, ha a gépeket áttelepítik a légierő akhtubinszki tesztközpontjába, valamikor a köv. év elején. |
#5 2013-12-13, 13:25 | ||||
|
Az oroszok felújítják a repülőgépek és rakéták radarhullám reflexiójának mérésére alkalmas tesztközpontjukat, az Izvesztija szerint, hogy a PAK-FA lopakodó képességét tudják tesztelni. Az ERIC-1 fedőnevű telepet még a szovjet időkben építették, csak gondolom, mostanra eléggé lepusztult. |
#6 2013-12-14, 17:31 | ||||
|
Hamarabb is felújíthatták volna az Eric-et, hiszen már jó pár éve zajlik a PAK-FA program. Miért csak most kezdik a méréseket? |
#7 2013-12-14, 18:25 | ||||
|
Most készült egy fénykép, melyen már jobban látszanak a pilonok:![]() (kattints ide a kép nagyításához) |
#8 2013-12-15, 09:54 | ||||
|
Idézet:
|
Valószínűleg a Szuhojnál már mérés nélkül is tudják a gép RCS értékét, hiszen az szoftveresen kiszámítható. Az ERIC arra kell nekik (legalább is én úgy gondolom), hogy az RCS értékét a gépre szerelt függesztményekkel (rakétákkal, üzemanyag tartályokkal) együtt mérjék. Az USA-ban pedig minden legyártott F-22-est és F-35-öst ellenőriztek ilyen szempontból, hogy hozzák-e az elvárt értéket. |
#9 2013-12-16, 10:18 | ||||
|
Idézet:
|
Az avia.ru oldalon lehet erről most olvasni. Ott azt írják, hogy már mérték a PAK-FA jellemzői az ERIC-1 jelzésű területen, és a mérési eredmények alapján adtak is tanácsokat a Szuhojnak bizonyos változtatások elvégzésére. link a cikkhez |
#10 2013-12-18, 13:11 | ||||
|
Egy majdnem friss hír a PAK-FA új hajtóművével kapcsolatban: Az UMPO hajtóműgyár elkészült a STAGE 2 hajtómű technikai terveivel, melyet a védelmi minisztérium és a Szuhoj is jóváhagyott. Így már kezdődhet az új hajtómű demonstrátor példányának a fejlesztése, gyártása és majd a tesztelése. Elvileg ezzel 2014 első félévében végeznek is. |
![]() |