Miután a megfigyelők közé lőtt, landolás után még egy raktárat is elpusztított az orosz Ka-52-es
A legendás szovjet lőtéren, a Kapusztyin Jar területén tartották a Szu-34-esek EW gyakorlatát
Új MiG a láthatáron: az évtized végén emelkedhet levegőbe a MiG-41-es
Már 40 éve, hogy a negatív előjelek dacára, utasszállításra fogták a szuperszonikus Tu-144-est
A US Navy pilóták élete nem mindig szórakozás, de ha igen, az bizton bekerül a Hornet Ball videóba
AeroTech
Repülési fórum - Fórum a hírekről
Nem megfelelő az orosz harci helikopterek sérülésállósága
  #1
2015-09-03, 06:06
Allesmor 
AeroTech csatlakozás dátuma: 2015-09-03 
Összes hozzászólás a Fórumhoz: 2
Tartózkodási hely: Budapest
AeroTech Hírek a Repülési Fórumon

2015-08-27: Oroszország
Nem megfelelő az orosz harci helikopterek sérülésállósága


A háborús tapasztalatok ellenére az orosz helikopterek nem rendelkeznek olyan ütésálló üzemanyagrendszerrel, melyet az USA a saját típusain már a 70-es években bevezetett, és amely megakadályozná a legutóbbi Mi-28-as katasztrófákhoz hasonló eseteket

A fenti következtetésre az orosz bmpd.livejournal.com repülési portál egyik szakírója jutott. Írása szerint az amerikaiak a harci helikoptereik vietnami baleseteit kiértékelve rájöttek, hogy a háborús sérülések, vagy egyéb meghibásodások miatt nagy sebességgel a földbe csapódó forgószárnyasok személyzetére a legnagyobb veszélyt a gépben tárolt üzemanyag berobbanásakor keletkező tűz okozza. Ezt leszámítva viszonylag jó esélye lenne a kétfős személyzetnek a túlélésre, hiszen a rotorlapátokat negatív állásszögbe kapcsolásával létrejövő autorotáció lassítja a gép zuhanását, illetve a helikopteren (és az üléséken is) kialakított különleges energiaelnyelő zónák is csökkentik a becsapódás erejét.

Az orosz Berkut bemutatókötelék egyik Mi-28N csatahelikopterét augusztus 2-án ért baleset rávilágított az orosz gyártású harci helikopterek egyik nagy hiányosságára, miszerint még mindig nem sikerült megoldani azok sérülésálló üzemanyagrendszerrel történő felszerelését, mely megakadályozná a hasonló eseteket: a légibemutató során lezuhant Mi-28-asból ugyanis a fegyverkezelőnek a keletkezett tűz miatt már nem volt ideje elhagyni a gépét, így életét vesztette.

Az augusztus 2-i katasztrófa felvétele:


A helikopterek üzemanyagrendszerének a védelmére egyébként már az orosz cégek is kidolgozták az amerikai típusokon alkalmazottakhoz hasonló megoldásaikat, csak éppen a sorozatgyártásuk nem kezdődött még meg.

Egyébként a Mi-28-as sérülésállósága a mai formájában sem teljesen reménytelen, hiszen a 2009-ben és 2011-ben lezuhant gépek nem gyulladtak ki, a személyzetük pedig túlélte a baleseteket.
  #2
2015-09-03, 18:08
Allesmor 
AeroTech csatlakozás dátuma: 2015-09-03 
Összes hozzászólás a Fórumhoz: 2
Tartózkodási hely: Budapest
Kis pontosítás: itt most a helikopter vezetője halt meg, nem az operátor, illetve 2011-ben bár valóban nem gyulladt ki a földnek vágódott gép, de akkor az operátor életét vesztette.
  #3
2015-09-04, 14:42
Havoc 
AeroTech csatlakozás dátuma: 2013-10-07 
Összes hozzászólás a Fórumhoz: 76
Tartózkodási hely: Miskolc
Már régóta próbálom megfejteni, hogy vajon mi lehet a cikkben lévő első képen is látszódó, a pilóta kabinjából lecsüngő, felfújt dolog. Talán valmilyen mentőfelszerelés?
  #4
2015-09-04, 15:04
Admin 
Idézet:
Allesmor írta

Kis pontosítás: itt most a helikopter vezetője halt meg, nem az operátor, illetve 2011-ben bár valóban nem gyulladt ki a földnek vágódott gép, de akkor az operátor életét vesztette.
Köszönjük ezt a helyreigazítást is. A gépek és személyzetük sorsáról a különböző források mást és mást állítanak.
  #5
2015-09-07, 12:33
Bones 
AeroTech csatlakozás dátuma: 2013-09-18 
Összes hozzászólás a Fórumhoz: 66
Tartózkodási hely: Szerencs
Idézet:
Havoc írta

Már régóta próbálom megfejteni, hogy vajon mi lehet a cikkben lévő első képen is látszódó, a pilóta kabinjából lecsüngő, felfújt dolog. Talán valmilyen mentőfelszerelés?
Igen, ez valamifajta mentőfelszerelés. Pontos funkcióját én sem ismerem, de láttam a működéséről egy videó. Baleset esetén felfúvódik, a pilóta/fegyverkezelő a segítségével hagyhatja el a pl. lezuhant gépet.
  #6
2015-09-07, 13:00
Irbis 
AeroTech csatlakozás dátuma: 2013-12-18 
Összes hozzászólás a Fórumhoz: 73
Tartózkodási hely: Győr
Idézet:
Bones írta

Igen, ez valamifajta mentőfelszerelés. Pontos funkcióját én sem ismerem, de láttam a működéséről egy videó. Baleset esetén felfúvódik, a pilóta/fegyverkezelő a segítségével hagyhatja el a pl. lezuhant gépet.
Az 1:24 percnél látható a működése:


AeroTech
Repülési portál
2012-2017. AeroTech.hu - Minden jog fenntartva
Web Design by AeroTech Media
Impresszum
Partnereink:



>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>