Több mint hat évvel az alacsony észlelhetőségű típus első példányának első repülését követően, április 27-én újabb PAK-FA prototípust emelt a levegőbe a Szuhoj, mely immár megérkezett a Moszkva melletti támaszpontra
A PAK-FA program, ha csak az elkészült prototípusok számát nézzük, meglehetősen lelassult az utóbbi években, hiszen míg 2010 és 2013 között öt darab, repülési tesztekre szánt példány készült el a Szuhoj komszomolszki repülőgépgyárában, azóta, egészen mostanáig, egy sem.
A PAK-FA prototípusok gyártásában bekövetkezett hosszú szünetnek állítólag az volt az oka, hogy a strukturális tesztek olyan hiányosságokat tártak fel a gép szerkezetében, ami komolyabb áttervezést igényelt. Emiatt az ötödik generációs gép első sorozatából nem gyártották le a tervezett mennyiséget, hanem csak öt példány épült belőle. Az eredetileg is tervezett Stage 2-es változat azonban akkor még nem állt készen a gyártásra, ráadásul még az első példányokon feltárt strukturális problémákra született megoldásokat is érvényre kellett juttatni annak terveiben.
Jelenleg a PAK-FA öt prototípusa közül három a légierő akhtubinszki kísérleti központjában fegyverzeti teszteken vesz részt. Ez a három gép, a 3-as, a 4-es, és a nemrég újjáépített 5-ös számú prototípus rendelkezik csak a fegyverek bevetéséhez szükséges radarral és egyéb szenzorokkal.
Eközben a Moszkva melletti Zsukovszkij tesztközpontban maradt első két prototípus is meglehetősen gyakran látható a levegőben, különböző fegyvervariációkkal megpakolva.