Mintegy fél évvel a regionális gép első prototípusának tavaly novemberi repülését követően a Mitsubishi Regional Jet második, FTA-2-es jelzésű példánya is a levegőbe emelkedett a Nagoya Nemzetközi repülőtérről
A második MRJ prototípus május 31-ei szárnyra kelésével bizonyára felgyorsul majd a regionális típus berepülési programja, melynek öt prototípusának a tervek szerint összesen 2500 órát kell majd a levegőbe töltenie.
A Mitsubishi Regional Jet programjáról tudni kell, hogy hosszú és rögös út vezetett a típus szűzrepüléséig: az MRJ fejlesztését folyamatos problémák és tervmódosítások kísérték, ami nem is véletlen, hiszen ez az első Japánban tervezett és gyártott utasszállító az 1962-1974 között 184 példányban épített légcsavaros NAMC YS-11 óta.
A berepülési program első üteme sem haladt csont nélkül, hiszen az FTA-1-es jelzésű prototípus tesztelését három repülés után kénytelen volt felfüggeszteni a gyártó, hogy néhány szerkezeti módosítást elvégezzen rajta.
A gép fejlesztői azonban remélik, hogy a változattól függően 70-90 utas szállítására alkalmas MRJ versenyképesebb lesz a konkurencia típusainál, és elég megrendelés érkezik rá, hogy a sorozatgyártása gazdaságossá váljék.
AINOnline