Bár a pilóta nélküli X-56A két példánya közül az űrkutatási ügynökség 2015 végén balesetben egyet elvesztett, a megmaradtat korszerűsítették, és hamarosan ismét megkezdik vele a repülési kísérleteket
A Lockheed Martin által épített, a jövő nagy hatótávolságú, alacsony üzemanyag fogyasztású teher és utasszállítógépeinek, illetve felderítő drónjainak újszerű kialakításának tesztelésére szolgáló X-56A drón első példánya 2013-ban emelkedett a levegőbe.
A kisméretű pilóta nélküli géppel a nagy fesztávolságú, vékony, nagy karcsúságú szárnyakkal kapcsolatos kutatásokat végezték, melyek alacsony üzemanyag fogyasztást tennének lehetővé. Csakhogy az ilyen kialakítású szerkezetek alkalmazása nem egyszerű, mivel erősen hajlamosak a szélrohamok és a turbulenciák által okozott vibrációra (flutter jelenség).
Az X-56A segítségével a NASA éppen azokat a technológiákat vizsgálja, amelyek alkalmazásával ezeket a káros hatásokat ki lehetne küszöbölni.
Mint arról az AviationWeek nemrég beszámolt, az elmúlt hónapokban végrehajtott modernizáció keretében az X-56A szárnyain 15 darab gyorsulásmérőt helyeztek el, továbbá az összes mozgatható felületét kitérésmérő szenzorokkal szerelték fel.