Az Il-76MD-M állami tesztsorozata, melynek nyitórepülése az alábbi videón látható, a tervek szerint 2019-ben fog véget érni.
A megfiatalodott Il-76 Candid prototípusa, melyet az Iljusin Repülőgépgyár korszerűsített a Zsukovszkijban lévő telephelyén, 2016. február 28-án emelkedett első alkalommal a levegőbe.
Kívülről nézve a gépen csak kevés dolog változott, megmaradtak például az eredeti D-30KP sugárhajtóművek is, viszont az orrkúpja alá felszerelték a többféle kamerát magába foglaló optikai egység gömbjét, illetve a baloldali futóműakna áramvonalazó burkolatán is látható egy félgömb, mely valószínűleg az aktív rakétavédelmi rendszer optikáját rejti. Ez utóbbi berendezéshez tartoznak többek között az orr rész két oldalára szerelt rakéta közeledés-jelző szenzorok is.
Az igazán komoly módosítások a teherszállító belső tereiben történtek. Ott, a modernizáció során az új építésű Il-76MD-90A részére kifejlesztett berendezésekkel cserélték le az ósdi technikát: a gép többek között műholdas navigációs rendszert és új rádiókat kapott.
A védelmi minisztérium a prototípuson felül eddig három Il-76-os korszerűsítését rendelte meg, melyekkel 2018 végéig kell végeznie a0z Iljusinnak.
A modernizáció során a tehergép-specialista cégnek nem lehet számolatlanul költenie a pénzt, a védelmi minisztérium követelményei szerint egy használt Il-76-os modernizálásának harmadannyi Rubelből ki kell jönnie, mint egy új Il-76MD-90A megépítésének.
A hadsereg hosszabb távon 41 darab Il-76MD teherszállítóját tervezi az MD-M szintre felhozni, melynek során nem csak korszerű berendezéseket kapnak a gépek, hanem az élettartalmukat is megnövelik harmincról negyven évre.
BMPD