A Bundeswehr harci helikopterei több hónapig vesztegeltek a földön a típus egyik példányával július 26-án az afrikai Maliba bekövetkezett katasztrófa miatt
A Tiger flotta október 4-étől ismét repülhet, annak ellenére is, hogy a szakembereknek, mint arról a Defense-Aerospace a német védelmi minisztériumra hivatkozva beszámolt, az elmúlt több mint két hónap során sem sikerült a baleset okait kideríteni. Továbbra is csak annyit tudni, hogy a szerencsétlenül járt Tiger 250 km/h sebességnél, 550 méteres magasságban ismeretlen okok miatt elvesztette főrotorjának lapátjait, majd lezuhant és kigyulladt. A harci helikopter fekete dobozai ugyan előkerültek, de olyan mértékben roncsolódtak, hogy érdemi információt nem sikerült kinyerni belőlük.
Kapcsolódó tartalom: Megkezdődött a német forgószárnyas Tigrisek szaharai missziója
A balesetet követően a német hadsereg repülési tilalmat rendelt el a típusra. Egyedül a Maliban maradt három gép repülhetett, de azok is csak vészhelyzet esetén.
A katasztrófa homályban maradt okaira hivatkozva augusztus 11-én a típust gyártó Airbus közleményben nyilvánította ki a Tiger összes változatára vonatkozó balesetveszélyes besorolást.
Bár a német Tigereket immár újra bevethetővé nyilvánították, a típus továbbra is igen problémás repülőeszköz marad. Mindegyik üzemeltetőnek meggyűlt már vele a baja, de leginkább az ausztrál hadsereg teregette ki ez ügyben a szennyest.
Ez is érdekes lehet: Padlót fogott a francia Tiger harci helikopterek hadrafoghatósági mutatója
Az ausztrál kormányzati auditorok ugyanis tavaly vizsgálták a harci szitakötők hadrafoghatósági mutatóit, és meglehetősen lehangoló jelentést fogalmaztak meg velük kapcsolatban. Állításuk szerint a forgószárnyasok Turbomeca MTR 390-es hajtóműveinek a tervezettnél jóval magasabb az üzemeltetési költsége. A típus ráadásul nagyon megbízhatatlan, és az Európába javításra visszaküldött Tiger alkatrészek csak hosszú idő után kerülnek vissza az ausztrál kontinensre.
Ne hagyja ki ezt sem: A Tiger harci helikopterek alapos modernizációjára készülnek a franciák
Gond van a forgószárnyasok kommunikációs rendszerével is. A helikopter nem tud rákapcsolódni a hadsereg adathálózatára, ami, lévén hogy egy felfegyverzett felderítő gépről van szó (az ausztrálok gépe ARH - Armed Reconnaissance Helicopter változatú), elég nagy gondot jelent. A problémákat szaporítja, hogy a hátsó kabintető fölé szerelt RMS (Roof Mounted Sight) célzórendszer hatótávolsága csak négy kilométer, holott a Tigerekhez rendszeresített AGM-114 Hellfire rakétákat akár nyolc kilométerre lévő célok ellen is lehetne indítani. A fegyverzetnél maradva, előfordult olyan eset is, hogy a 70 mm-es nemirányítható rakétákat tartalmazó blokk egyszerűen csak leoldódott a gépről.
Gyakoriak a repülés közben kialakuló vészhelyzetek is: többször előfordult már, hogy a kabin megtelt füsttel, ami persze azonnali kényszerleszálláshoz vezetett.