Tavaly összesen 53 darab repülőgép került a vörös csillagos alakulatok állományába, a 2016-os 75, és a 2015-ös 89 merevszárnyú repülőeszközzel szemben. A visszaesés nagyrészt annak köszönhető, hogy 2017-ben MiG-29-esekre nem került orosz felségjelzés
A szíriai hadműveletekben fontos szerepet játszó Szu-34 Fullback vadászbombázóból - a BMPD blog által összeállított statisztika szerint - tavaly 16 példányt adott át a novoszibirszki gyártó a légierőnek. A típusból - beleértve az előszéria példányait - eddig összesen 114 példány épült. Ezzel a Fullback vált az első posztszovjet építésű, az Orosz Légierő számára gyártott harci géppé, melynek mennyisége átlépte a 100 példányos lélektani határt.
A Szíriában szintén alkalmazott, a legmodernebb orosz vadászbombázónak számító Szu-35 Flanker-E típusból 10 darab került a légierő alakulataihoz a komszomolszki Knaapo szerelősoráról. A csúcsvadászból összesen 68 darab viseli a vörös csillagot, és már Oroszország európai részén is megjelent a típus.
Kapcsolódó tartalom: Egymásba botlott az USA és Oroszország két legfejlettebb vadászgépe
2017-ben a legnagyobb számban az Irkut cég Szu-30SzM kétüléses vadászbombázói érkeztek az orosz alakulatokhoz, mégpedig 17 darab.
Közülük tizenkettő került a légierőhöz, öt pedig a haditengerészethez. Ez előbbi 80, az utóbbi pedig 20 példánnyal rendelkezik a tolóerővektoros kormányzású, kacsaszárnyas típusból. Immár ez a Szu-27-es verzió is elérte a bűvös százas állománynagyságot.
Ez is érdekes lehet: Mennyire is jó az oroszok Szu-30SzM vadászgépe? A most átadott 100. példány kapcsán megvizsgáljuk
Ugyancsak az Irkut gyártja a felfegyverezhető Jak-130 Mitten sugárhajtású kiképzőgépeket, melyekből hat érkezett az alakulatokhoz. A típusból összesen már 95 példányt kapott a légierő, melyek nagy része két helyre került: az Armavir és a Borisoglebsk légibázison egyaránt a légierő pilótaiskolája található.
A fent felsorolt harci repülőgépeken túl az Orosz Légierő részére Voronyezsben megépült még két An-148-as szállítógép, továbbá Kazanyban két Tu-214PU-SBUS speciális feladatkörű repülőgép is.
A fentieken túl készült még három Szu-57 ötödik generációs vadászbombázó prototípus (T-50-9, T-50-11, T-50-10), illetve egy Jak-152 tréner (ez a típus második repülő prototípusa).
Ne hagyja ki ezt sem: Akár a következő évtized közepére is átcsúszhat a PAK-FA teljes ütemű sorozatgyártásának beindítása
Exportra összesen 33 katonai repülőgépet gyártottak az UAC (United Aircraft Corporation) fennhatósága alá tartozó üzemek (ez viszont növekedett 2016-hoz képest): tizenöt MiG-29M/M2 került Egyiptomba, hat Szu-30MKA Algériába, két Szu-30SzM Kazahsztánba, és tíz Szu-35-ös Kínába. A Jak-130-as felfegyverezhető kiképzőgépből három került Mianmarba.