Az Embraer cég A-29 Super Tucano harci gépe a tesztek során   © USAF

Az USAF megkezdte a kegyeire pályázó könnyű harci repülőgépek tesztjeinek második fordulóját

2018-05-16Katonai repülés

A két, még versenyben maradt légcsavaros csatagép típus vetélkedésének újabb fejezete az új-mexikói Holloman légibázison május 7-én kezdődött

A szárazföldi alakulatok számára közvetlen tűztámogatást nyújtó könnyű repülőgépek eredetileg négy típusát igyekezett gyártójuk a formálódó OA-X pályázatra bejuttatni, melyet ugyan még ki sem írtak, de a résztvevők máris kemény teszteken estek túl.

Sierra Nevada Corporation és az Embraer cégek az A-29 Super Tucano, az Air Tractor és az L3 Platform Integration Division az AT-802L Longsword, a Textron Aviation pedig az AT-6 Wolverine és a Scorpion típusokkal vágott neki a megmérettetésnek, melynek az alábbi videón is látható első fordulója 2017 nyarán zajlott le az új-mexikói sivatagi gyakorlóterepen.


Az USAF 2018. február 2-án jelentette be, hogy a versenyben álló típusok négyes mezőnyét kétfősre csökkentette, az AT-802L Longsword mellett kizárva a megmérettetésből a legesélyesebbnek tartott pályázót, a Textron cég Scorpion sugárhajtású gépét.

Egy másik meglepetéssel is szolgált a légierő, ugyanis hírül adta, hogy az eredeti terveitől eltérően mégsem viszi ki közel-keleti éles tesztekre a pályázó repülőgépeket, hanem inkább hazai terepen folytatják az összehasonlító próbákat.

Ez a folyamat kezdődött meg május 7-én, számolt be róla a FlightGlobal, hozzátéve, hogy a légierő ezúttal a két versenyben maradt pályázó karbantarthatóságára, szenzorrendszereik fejlettségére, illetve a harctéri számítógépes hálózatokba történő illeszthetőségükre koncentrál majd.

TETSZETT A CIKK? AJÁNLD MÁSOKNAK IS!

Hogy ne maradj le semmiről ami a levegőben történik, lájkold az AeroTech Facebook-oldalát!

HASONLÓ TÉMÁJÚ KORÁBBI HÍREINK:

Friss hírek

Copyright © 2018 by AeroTech Media