© ShipSash

Mínusz 45 fok alatt volt a hőmérséklet, de az új Mi-38-asnak meg sem kottyant!

2019-02-12Paramilitary

A Russian Helicopters holdinghoz tartozó moszkvai Mil helikopterüzem a szibériai Jakutföldre telepítette át az egyik Mi-38-as forgószárnyasát, letesztelni, hogy extrém hideg időjárási körülmények között hogyan lehetséges az üzemeltetése, kiszolgálása

A különleges tesztekre nem volt nehéz megfelelő alkalmat találni, hiszen a távoli térségben az átlagos januári hőmérséklet mínusz 50 Celsius fok. A Mirnij repülőterén zajló vizsgálatok során leellenőrizték, hogyan lehet ilyen viszonyok között elvégezni a legújabb Mil karbantartását, repülésre történő előkészítését. Továbbá például olyan, az adott körülmények között nem is annyira magától értetődő dolgoknak is a végére jártak, mint hogy egyáltalán beindulnak-e a forgószárnyas hajtóművei.

A Mi-38-assal összesen 57 repülést és 18 földi tesztet hajtottak végre az orosz viszonyok között egyáltalán nem szokatlan zimankóban, melyek megerősítették, hogy a típus alkalmas az extrém hidegben történő üzemeltetésre is.


Az embert és gépet egyaránt próbára tevő feladatok elvégzésére a harmincnyolcas orosz, európai és amerikai típusengedélyeinek megszerzéséhez volt szükség.

A civil változatban harminc személy szállítására alkalmas Mi-38-as a Kazáni Helikoptergyár projektje. Prototípusa 2003-ban emelkedett első alkalommal a levegőbe. Ezt, és a következőként elkészült társát még a Pratt & Whitney Canada PW127/TS erőforrások emelték a levegőbe - melyek egyébként most is rendelhetőek a típushoz -, de a további példányokat már az orosz Klimov TV7-117V gázturbinákkal szerelték fel.



Természetesen a militarizált változata is elkészült már a típusnak, melyből az első 2018. november 3-án végezte el függeszkedési próbáját.

A Mi-38T megjelölést viselő változat felszereltségében jelentősen különbözik a civil verziótól. A forgószárnyas öntömítő, sérülésálló üzemanyagrendszert kapott, hatósugarát további tartályok beépítésével növelték meg, és természetesen a kommunikációs rendszereit is a hadsereg igényeihez hangolták.


Bedőcs Tibor (bedocs.tibor@aerotech.hu)

Hogy ne maradjon le semmiről ami a levegőben történik, lájkolja az AeroTech Facebook-oldalát!

TETSZETT A CIKK? AJÁNLJA MÁSOKNAK IS!

HASONLÓ TÉMÁJÚ KORÁBBI HÍREINK:

Friss hírek

Copyright © 2018 by AeroTech Media