A jelenleg is a világ legpotensebbjének számító harci forgószárnyas AH-64E Block 2 Compound változatán bevezetendő változtatások nagyjából 50 százalékos sebességnövekedést eredményeznének
A típust gyártó Boeing már tavaly nyilvánosságra hozta elképzelését, ám az indián harcos grafikájáról, illetve csökkentett méretű szélcsatorna modelljéről csak a napokban, a Vertical Flight Society's 75th Annual Forum & Technology Display rendezvényen lebbentette fel a fátylat.
Nagyméretű szárnyak, a gázturbina hátrafelé irányuló égéstermék kivezetése, lefelé mutató függőleges vezérsík, illetve a megmaradó faroklégcsavar mellett pluszban megjelenő tolólégcsavar. Így fest jelenleg az a 30 százalékosra csökkentett méretű helikopter modell, melyet bemutattak a philadelphiai rendezvényen.
Ha ez a gyökeresen újat mutató Apache konfiguráció beválik, nagyjából 50 százalékkal nő majd a forgószárnyas sebessége és hatósugara, a vibrációs szint csökkenése miatt pedig kétszeresére a sárkányszerkezet élettartalma. Ráadásként pedig még 24 százalékos üzemanyag fogyasztás csökkenés is várható.
A Boeing kalkulációja szerint a nagy sebességre felhúzott Apache mindössze 20 százalékkal drágulna a jelenleg is gyártott típusváltozathoz képest.
A repülőgépgyártó óriás abban reménykedik, hogy az így feltuningolt helikopter felkelti majd a US Army, illetve a külföldi vásárlók figyelmét. A jelenlegi tervek szerint ugyanis a típus legfrissebb, Apache Guardian változatának 2032 környékén lezárul majd a sorozatgyártása, viszont az utódja, a Future Vertical Lift (FVL) majd csak valamikor 2045 után állhat rendszerbe.
Az átmeneti időszakban viszont jól jöhet majd a nagy sebességre képes AH-64E Block 2 Compound verzió.