© US Navy / Saul McSween

Búcsút kell vennünk a Blue Angels bemutatókötelék legendás Fat Albert becenevű teherszállítójától

2019-05-27Katonai repülés

A US Navy bemutatócsapata 17 év után vált meg az ikonikussá lett C-130T Herculesétől, mely ugyan hivatalosan az F/A-18 Hornetekkel repülő haditengerészeti csapat logisztikai kiszolgálását látta el, de időnként önállóan is fellépett a légibemutatókon

A Fat Albert névre keresztelt kék-sárga-fehér Lockheed C-130T teherszállító a 2002-es szezon kezdetétől szállította fellépésről-fellépésre a Blue Angels pótalkatrész és kiszolgálóeszköz készletét.


A gépnek a US Navy által üzemeltetett egyik típustestvére (KC-130T) 2017 júliusában bekövetkezett, tizenhat halálos áldozatot követelő balesete miatt kellett búcsút mondania az airshow-k világának. A katasztrófát követően ugyanis a haditengerészet és a tengerészgyalogság teljes C-130T és KC-130T állományát a földre parancsolták, és jó részüket azóta sem engedték vissza a levegőbe. A gépek légcsavarcserére várnak, mert bár nem ez az elem okozta a katasztrófát, a balesetvizsgálat során kiderült, nincs minden rendben vele.



A 30 ezer repült órát összegyűjtött Fat Albertnek azonban nem adatik meg a megújulás lehetősége, mivel a légcsavarcserére elkülönített, igencsak alultervezett pénzügyi keretből a fontosabb funkciókat betöltő többi C-130T / KC-130T ráncba szedésére sem futja teljesen.


A híressé vált Hercules pótlásáról egyelőre még nem intézkedtek, de valószínűleg egy újgenerációs, használtan vásárolt C-130J fogja a szerepkörét betölteni.


Kolom Dávid (kolom.david@aerotech.hu)
TETSZETT A CIKK? AJÁNLD MÁSOKNAK IS!

Hogy ne maradj le semmiről ami a levegőben történik, lájkold az AeroTech Facebook-oldalát!

HASONLÓ TÉMÁJÚ KORÁBBI HÍREINK:

Friss hírek

Copyright © 2018 by AeroTech Media