A típus lengyelországi repülési tilalmát az idén márciusban történt Fulcrum balesetet követően rendelték el, mely repesemény egy katasztrófasorozat betetőzése volt
A Lengyel Légierő harci gépe 2019. március 4-én, nem sokkal dél után szenvedett katasztrófát Stoczek település közelében. A szerencsétlenül járt vadászbombázó Minsk Mazowiecki repülőteréről emelkedett a levegőbe, de nem sokkal később egy erdős területre zuhant. Pilótája katapultált, a kutató-mentő egységek találták meg, és szállították kórházba.
Rövid időn belül ez már a típust érintő harmadik súlyos esemény volt: 2017. december 18-án, illetve 2018. július 6-án szintén lezuhant egy-egy lengyel MiG-29-es. A pilóta az első esetben szerencsére megmenekült, a második alkalommal viszont az életét vesztette.
Ezek után már elkerülhetetlen volt elrendelni a repülési tilalmat a duplasvancú vasmadárra. A kilenc hónapos pauza során a Fulcrum flotta megmaradt gépein az időszakoson túl egy extra karbantartást is elvégeztek.
A szovjet eredetű típusnak még jó pár évet ki kellene húznia a lengyel hon szolgálatában, azonban az alkatrészellátás problémái, illetve a pilóták számára értelem szerűen szintén kilenc hónapot jelentő, a típuson való repülési jártasság jelentős csökkenésével járó kényszerpihenő sokakban kételyeket támaszt.