© Bartosz Bera

Kilenc hónapos kényszerpihenőt követően ismét repülhetnek a lengyel MiG-29-esek

2019-11-26Katonai repülés

A típus lengyelországi repülési tilalmát az idén márciusban történt Fulcrum balesetet követően rendelték el, mely repesemény egy katasztrófasorozat betetőzése volt

A Lengyel Légierő harci gépe 2019. március 4-én, nem sokkal dél után szenvedett katasztrófát Stoczek település közelében. A szerencsétlenül járt vadászbombázó Minsk Mazowiecki repülőteréről emelkedett a levegőbe, de nem sokkal később egy erdős területre zuhant. Pilótája katapultált, a kutató-mentő egységek találták meg, és szállították kórházba.

Rövid időn belül ez már a típust érintő harmadik súlyos esemény volt: 2017. december 18-án, illetve 2018. július 6-án szintén lezuhant egy-egy lengyel MiG-29-es. A pilóta az első esetben szerencsére megmenekült, a második alkalommal viszont az életét vesztette.



Ezek után már elkerülhetetlen volt elrendelni a repülési tilalmat a duplasvancú vasmadárra. A kilenc hónapos pauza során a Fulcrum flotta megmaradt gépein az időszakoson túl egy extra karbantartást is elvégeztek.

A szovjet eredetű típusnak még jó pár évet ki kellene húznia a lengyel hon szolgálatában, azonban az alkatrészellátás problémái, illetve a pilóták számára értelem szerűen szintén kilenc hónapot jelentő, a típuson való repülési jártasság jelentős csökkenésével járó kényszerpihenő sokakban kételyeket támaszt.


Magocsi Gábor (magocsi.gabor@aerotech.hu)
TETSZETT A CIKK? AJÁNLD MÁSOKNAK IS!

Hogy ne maradj le semmiről ami a levegőben történik, lájkold az AeroTech Facebook-oldalát!

HASONLÓ TÉMÁJÚ KORÁBBI HÍREINK:

Friss hírek

Copyright © 2018 by AeroTech Media