Levegőben a negyedik prototípus   © UAC

Tovább bővült az MC-21-es prototípusok flottája, levegőbe emelkedett a negyedik példány is

2019-12-26Polgári repülés

A légibusz, mely november 28-án hagyta el a végszerelő csarnokot, december 25-én végezte el az első repülését

Bár az Oroszország elleni amerikai szankciókat megszenvedi az Irkut gépe, a prototípusok építése ütemesen halad. Az első szériapéldány elkészülte viszont egy évet csúszik a hazai kompozitból készült szárnyakra történő átállás miatt.

Az USA által kirótt büntetés miatt - soron kívül - további 2,7 milliárd rubelt kell beleönteni az új orosz utasszállító fejlesztési programjába. Ennyibe fog ugyanis kerülni a nyugati alapanyagra alapozott kompozit szárnyak teljesen orosz gyártásúakra történő cseréje.


Szerencse, hogy az oroszok már rég sejthették, hogy előbb-utóbb beüt a baj, mert már 2014-ben beindították a kutató-fejlesztő tevékenységet, hogy hazai üzemek is képesek legyenek gyártani az úgynevezett prepreget.

Az MC-21 program a még meglévő raktárkészlet felhasználásával azonban egyelőre még jól halad, a szárnyproblémák miatt viszont az MC-21 első szériapéldányának elkészülte egy évet csúszik - 2019 végéről 2020 végére.

A következő, azaz ötödik prototípus is épül már. Ez kiemelt figyelemre számíthat, hiszen szárnyai alá (az amerikai Pratt & Whitney PW1400G helyett) azokat az orosz fejlesztésű PD-14-es sugárhajtóműveket szerelik majd fel, melyek eddig csak az Il-76-os repülő laboratóriumon bizonyíthatták életrevalóságukat.


Bedőcs Tibor (bedocs.tibor@aerotech.hu)
TETSZETT A CIKK? AJÁNLD MÁSOKNAK IS!

Hogy ne maradj le semmiről ami a levegőben történik, lájkold az AeroTech Facebook-oldalát!

HASONLÓ TÉMÁJÚ KORÁBBI HÍREINK:

Friss hírek

Copyright © 2018 by AeroTech Media