Az amerikai Poseidon még július 8-án jelent meg az oroszok által megszállva tartott Krím-félsziget közelében, két Szu-30SzM Flanker vadászbombázó levegőbe emelésére késztetve a haditengerészeti légierőt.
Nem véletlen a fokozott figyelem. Bár a Boeing 737NG utasszállítón alapuló P-8A kezdeti példányainak tudásszintje az elődtípusnak számító Lockheed P-3C Orion gépek korai változataihoz hasonlítottak, a Boeing két ütemben - a már legyártott példányokon visszamenőleg is - folyamatosan növeli a típus harcértékét.
Az alap Poseidon-verzió tengeralattjáró elleni hadviselési rendszerei egyidejűleg csak egy viszonylag kis kiterjedésű területet voltak képesek szemmel tartani, mivel felderítő berendezései csak max. 600 méteres magasságból voltak hatásosak. Ezen az Increment 2 képességnövelő program (ez 2015-2018 között futott) keretében segített a Boeing, 3 ezer méter fölé emelve a tengeralattjáró-vadász bevetések járőrözési magasságát.
Igaz ugyan, hogy torpedókat ebből a magasságból eleinte nem lehetett indítani, de a Boeing által létrehozott HAAWC nevű eszköz végül ezen is segített. A HAAWC (High Altitude Anti-Submarine Warfare Weapon Capability) az Mk54-es torpedókra szerelhető, szárnyból és farokrészből álló, GPS navigációs rendszerrel megtámogatott képességnövelő egységcsomag.
A szárnyakkal ellátott MK54-es torpedók a vízfelszínt siklórepüléssel érik el, majd az alámerülést követően leoldják szárnyaikat, és aktiválják szonárjukat. A továbbfejlesztett fegyvert 2017 májusában kezdte tesztelni a US Navy.
Az Increment 3 képességnövelési program (2017-2021 között fut) a Poseidonok ASW (Anti-Submarine Warfare - Tengeralattjáró Elleni Hadviselés) kapacitásának további fokozására koncentrál, de javít a típus kommunikációs lehetőségein és ISR (Intelligence, Surveillance, Reconnaissance - Hírszerzés, Megfigyelés, Felderítés) szenzorain is.