A változtatható szárnynyilazású vasmadár egy hónapon belül már az oroszok hatodik katonai gépe, ami katasztrófát szenvedett
A vörös csillagos Szu-24-es Perm városától mintegy 100 kilométerre, augusztus 27-én zuhant le. A kétfős személyzet katapultált, és a rendelkezésre álló információk szerint a mentőcsapatok ki is hozták őket a baleset erdővel borított helyszínéről.
Az elmúlt évtizedben ez már a kilencedik balesetben megsemmisült orosz Fencer, és bár a hidegháborús eredetű masina katasztrófája ezúttal nem követelt emberéletet, tíz év alatt nyolc pilóta halálát okozta a típus.
De nem csak a Szu-24-es baleseti statisztikája hízott ismét az elmúlt hét péntekén, hanem maga az Orosz Légierő sem tud kivergődni az egy hónapja kezdődött katasztrófalavinából, mely immár hat gépet érint.
A szomorú láncolatot július 31-én egy Szu-35 Flanker nyitotta, de esetében a pilóta legalább megmenekült. Nem úgy a törököknél tüzet oltó, szintén légierős Be-200-as nyolcfős személyzete, melynek augusztus 14-én esélye sem volt túlélni a hegyoldalnak csapódást.
Az amfíbiát az Il-112V teherszállító prototípusának lezuhanása követte (igaz, ez nem a légierő gépe volt), mely három ember halálát okozta.
Az Iljusin után két MiG-29SzMT következett: augusztus 18-án az egyik nagyvas katasztrófája a pilóta halálát okozta, míg társa augusztus 23-án karbantartási munkák közben a földön gyulladt ki.