Az arab ország a közelmúltbeli repülőgép megrendeléseivel egyaránt megdobogtatta a Dassault, a Boeing és az Airbus szívét. Az első két gyártó már korábban megkezdte vadászbombázóinak leszállítását, most pedig az összeurópai cég terméke került sorra
A Katari Légierő számára épült első Eurofighter Typhoon vadászbombázó hivatalos átadási ceremóniáját augusztus 15-én a BAE Systems whartoni üzemében tartották. Az MS001 szériaszámot viselő gépet a tervek szerint még ebben a hónapban átrepülik a Közel-Keletre, ahol 2023 végére állhat össze a komplett flotta.
A 24 darab brit gyártású vasmadár beszerzésével kapcsolatban 2017 szeptemberében született meg a szándéknyilatkozat, amit aztán ugyanazon év december 10-én a katari Dohában végleges formába öntöttek. A brit és a katari kormány között létrejött üzlet értéke 6 milliárd euró, amiben nem csak a repülőgépek, hanem a pótalkatrészek, a kiképzés, a hosszú távú terméktámogatás és a fegyverek költsége is benne van.
A katariak által kiszemelt Eurofighter változat a típus legmodernebb, Tranche 3A konfigurációja.
Ez a verzió már AESA radarantennát hordoz az orrkúpja alatt, és más extrákat is tartalmaz. A csúcsradar alkalmazásán túl a típusváltozat az előző, Tranche 2-es sorozattól a megnövelt számítástechnikai kapacitásban, az optikai kábeleken alapuló belső nagysebességű adathálózatában, továbbá az illeszkedő pót-üzemanyagtartályok alkalmazhatóságában különbözik.
A Tranche 3A gépek már képesek az MBDA által fejlesztett, látóhatáron túli célok ellen is bevethető Meteor levegő-levegő rakéták alkalmazására, illetve rendelkeznek a teljes levegő-föld fegyverzeti kapacitással is, melynek egyebek mellett része a Brimstone 2-es rakéta, illetve a Paveway IV bomba is.
Az Eurofighterek meglehetősen nívós társaságban fogják majd szolgálni az apró közel-keleti monarchia légierejét: Katar ugyanis 2015-ben, illetve 2017-ben már rendelt 24 + 12 darab francia Rafale -, 2017-ben pedig 36 amerikai F-15QA vadászbombázót.