© TASZSZ

Tovább húzódik az oroszok egyetlen repülőgép-hordozójának, az Admiral Kuznyecovnak a javítása

2022-11-21Katonai repülés

A megsérült úszó repülőtér felélesztésén a murmanszki 35. számú hajójavító üzem dolgozik, ám a projekt mintha soha nem akarna befejeződni

Az orosz Egyesült Hajóépítő Vállalat sajtóközleménye szerint legkorábban 2024-ben adhatják vissza a flottának az Admiral Kuznyecov repülőgép-hordozót, mivel újabb hibákat tártak fel az óriás vízi jármű rendszereiben.

A flotta büszkeségének legújabb vesszőfutása 2018-ban kezdődött.

A védelmi minisztérium ebben az évben jutott döntésre, hogy a szíriai küldetésen csúfosan leszerepelt hajóval ideje lenne valamit kezdeni. Mikor azonban a murmanszki Szeverodvinszk Zvezdocska dokkjában végre megkezdték a javítását és némi modernizációját, beütött a krach.

A Kuznyecov szíriai bevetésének egyik viharos pillanata   © nortwolf-sam.livejournal



A hatalmas projekt elvégzéséhez a hordozót Oroszország legnagyobb úszó dokkjába, a PD-50-esbe vontatták, hogy a hajó vízvonal alatti részein is el lehessen végezni a szükséges munkálatokat.
Itt történt a baj, 2018. október 29-én a dokk ugyanis megbillent, majd elsüllyedt, aminek következtében egy 70 tonnás toronydaru rádőlt a hajóra, 4-5 méteres lyukat ütve a fedélzeten. A PD-50 teljesen elmerült, a Kuznyecov viszont szerencsére (bár sokan inkább a tenger fenekén szeretnék tudni a rozsdás pénztemetőt) megmenekült.

Az úszó dokk hiányában viszont a hordozó víz alatti részén a még be nem fejezett munkákat (pl. a már említett hajócsavar visszaszerelést) lehetetlen elvégezni.

A Kuznyecovnak egy nagy szerencséje van, mégpedig az, hogy a PD-50 híján a tengerészek az Északi-flotta többi nagyméretű vízfelszíni hajóegységének, illetve tengeralattjárójának időszakos javítását, karbantartását sem tudják elvégezni. Ezt persze már nem engedheti meg magának Oroszország, így mindenképpen muszáj volt valamilyen dokk-pótló megoldást találniuk.

De a toronydaru még nem volt elég: 2019. december 12-én tűz ütött ki a hajó gyomrában, miközben a javításán, illetve modernizációján dolgoztak a munkások. A lángok a hajó orr részében lévő energiaellátó helyiségben hegesztés közben keletkeztek.

A kialakuló tűzvészben nagyjából tíz személy megsérült, hárman pedig az életüket vesztették.



Az úszó repülőtér javítási feltételeinek megteremtése érdekében hatalmas erőfeszítésre volt szükség: egybe kellett ugyanis nyitni a murmanszki 35. számú hajójavító üzem két, egymás melletti szárazdokkját. Ez a projekt 2022 májusában készült el.


Bedőcs Tibor (bedocs.tibor@aerotech.hu)
TETSZETT A CIKK? AJÁNLD MÁSOKNAK IS!

Hogy ne maradj le semmiről ami a levegőben történik, lájkold az AeroTech Facebook-oldalát!

HASONLÓ TÉMÁJÚ KORÁBBI HÍREINK:

Friss hírek

Copyright © 2018 by AeroTech Media