Az amerikai Lockheed Martin 2019-ben indította be a legendás Vadászsólymok új gyártóüzemét a dél-karolinai Greenville-ben, ahol most készült el az első vasmadár
Többek között Bahrein, Marokkó, Tajvan és Szlovákia légiereje várja már nagyon, hogy a Lockheed Martin kiszolgálja Fighting Falcon vadászbombázókra vonatkozó megrendelését.
A dollármilliárdos igények teljesítése azonban már évek óta húzódik, ugyanis az F-16-osok hosszú évtizedekig Forth Worth-ban működő gyártósorának az amerikai hadiipari óriás kénytelen volt új helyet keresni.
A texasi létesítményben, ahol annak idején a második világháborús bombázók ezrei is készültek, a cégnek az egyre inkább felpörgő F-35-ös szerelősor számára kellett több teret biztosítania. A másfél kilométer hosszú hangárban 2017 szeptemberében készült el az utolsó F-16-os (az Iraki Légierő részére).
A Vadászsólymok gyártósora a dél-karolinai Greenville-ben talált új otthonra, 400 új munkahelyet teremtve a térségben. A Lockheed Martin 2019-ben nyitotta meg az új összeszerelő csarnokot, ahol az első harci gép pár napja készült el.
A Block 70-es konfigurációjú szerkezet Bahrein légierejébe kerül majd. A közel-keleti ország összesen 16 példányt rendelt minden idők legpotensebb F-16-osából.
A típust gyártó Lockheed Martin mindent megtett a vasmadár sikere érdekében: szóban forgó változatot AESA rendszerű APG-83 radarral szerelik, melyen felül Link 16-os datalink, Sniper célzókonténer, illeszkedő pót üzemanyagtartály, új nagyméretű pilótafülke kijelző, illetve egy új sisakkijelző alkalmazásával tornásszák magas szintre a Tizenhatos képességeit.