Az amerikai Lockheed Martin 2019-ben indította be a legendás Vadászsólymok új gyártóüzemét a dél-karolinai Greenville-ben, ahol tavaly novemberben készült el az első vasmadár, mely aztán pár napja emelkedett első alkalommal a levegőbe
A Block 70-es konfigurációjú, Bahrein légiereje részére épült F-16-os január 24-én rugaszkodott el a greenville-i betonról, és egy nagyjából 50 perces repülés során bizonyította, hogy a dél-karolinai létesítmény ugyanúgy képes Viper-öket gyártani, mint ahogy tette azt hosszú évtizedekig az időközben F-35-ösök összeszerelésére átállított texasi Lockheed Martin üzem.
A pár napja repülési tesztekre fogott Block 70-es konfigurációjú szerkezet egy alaposan ráncfelvarrott F-16-os változat.
Gyártója mindent megtett a vasmadár sikere érdekében: AESA rendszerű APG-83 radarral szerelik, melyen felül Link 16-os datalink, Sniper célzókonténer, illeszkedő pót üzemanyagtartály, új nagyméretű pilótafülke kijelző, illetve egy új sisakkijelző alkalmazásával tornásszák magas szintre a Tizenhatos képességeit.
Az F-16V Block 70-es tolóerejét egy General Electric F110-es sugárhajtómű biztosítja. (A hasonló felszereltségű Block 72-esben egy Pratt & Whitney F100-es dolgozik.)