Az 1984-ben rendszerbe állított típus kijelölt példányának korszerűsítését a taganrogi székhelyű, leginkább kétéltű repülőgépeiről ismert Berijev cég végezte, és azt szeptember közepén adták át üzemeltetőjének
Az A-50 Mainstay légtérellenőrző gépet a Tu-126 Moss utódtípusaként hozták létre még a 70-es évek végén, így mára már tényleg megérett a korszerűsítésére.
Az Il-76-os teherszállító repülőgépre alapozott radarrendszer 18 példánya áll szolgálatban jelenleg az Orosz Légierőnél.
A NATO által Mainstay néven jegyzett típusnak már évek óta zajlik a korszerűsítése, melynek keretében eddig hét géppel már biztosan elkészült a Berijev.
A szeptember közepén átadott AWACS valószínűleg a nyolcadik modernizált példány lehetett, bár a mostani háborús helyzetben az oroszok már nem közölnek pontos adatokat a katonai eszközök gyártásával, leszállításával kapcsolatban.
- Hírháttér -
Légtérellenőrző repülőgép fronton az Orosz Légierő számára nem ez a ráncfelvarrott típus, hanem a jelenleg tesztelés alatt álló, egyelőre csak egy példányban létező A-100-as jelenti majd a végső megoldást, mely hatalmas előrelépést jelent elődjéhez képest.