Ez a Ka-52-es most érkezhetett Szíriába   © Ilya Kramnik

Megérkeztek az első Ka-52 Alligator és Mi-28 Havoc csatahelikopterek a szíriai orosz bázisra

2016-03-17Katonai repülés

Bár folyamatosan zajlik a Szuhoj csapásmérő flotta részleges hazatelepítése a Hmeymim légibázisról, azért még mindig érkeznek új technikák, mint például a már nagyon várt újgenerációs harci helikopterek


Kedves Látogatónk! Kérjük, nézze el nekünk, hogy az AeroTech 2016 szeptembere előtt készült korai cikkei szakmai tévedések, helyesírási hibák formájában fokozott mértékben magukon viselik apró szerkesztőségünk tapasztalatlanságának nyomait.

A Kamov Ka-52-es lehetséges szíriai bevetését már néhány hónapja kiszivárogtatták az oroszok, és úgy látszik, mostanra tudták előkészíteni a típus első éles harci alkalmazását.
A Hmeymim légibázison a 79-es oldalszámú gép került lencsevégre, amely valószínűleg nem sokkal korábban érkezhetett az arab országba, mivel a légiszállítás miatt leszerelt rotorlapátokat még nem tették vissza rá.

Kint van már Szíriában az oroszok másik új típusa is, a Mi-28 Havoc, melyről már egy videó is felkerült a netre.

A felvétel 15. másodpercétől látható a Havoc

A hadműveletekben az oroszok eddig csak a Mi-8-asok és Mi-24-esek legrégebbi változatait alkalmazták, melyek nem túl komoly önvédelmi képességgel rendelkeztek, azok ugyanis jórészt csak rakétacsalikkal voltak felszerelve.

A helyszínen készült videók tanúsága szerint a gépek és személyzetük rettenetesen veszélyes körülmények között tevékenykedik, és kész csoda, hogy eddig csak egy Mi-8-ast vesztettek el. A Mi-24-esek a sűrűn beépített területek fölött alacsonyan repülve gépágyúval és irányítatlan rakétákkal támogatják a szír kormányhadsereg harcát a különböző ellenzéki fegyveres erők ellen.

Brutális harcokban az orosz Mi-24-esek Szíriában

A felvételeken az is látszik, hogy a forgószárnyasok folyamatosan lövik ki a rakétacsalikat, azonban a korszerűbb vállról indítható légvédelmi rakétákkal szemben azok már nem jelentenek elégséges védelmet. Nem véletlenül semmisítettek meg már jó pár Mi-24-est napjainak háborúiban Ukrajnában, Szíriában, vagy éppen Örményországban.


Néhány hónapja azonban már megjelent a legkorszerűbb Mi-8-as típusváltozat is a közel-keleti országban: a Mi-8AMTSh felfegyverzett szállítóhelikopter szárnycsonkjainak végére egy-egy L-370-S, a közeledő infravörös önirányítású rakéták zavarására szolgáló konténert szereltek.

Ugyanezzel az önvédelmi rendszerrel rendelkeznek a szír hadszíntéren most megjelent Ka-52-esek is.

Az L-370-S jelzésű konténer a Vitbesk önvédelmi rendszer része, melyet a szamarai Ekran cég hozott létre, több más vállalat berendezéseinek az integrációjával: a rendszer az L-150 Pastel radar-besugárzásjelzőből, az L-140 Otklik lézer-besugárzásjelzőből, rakéta közeledés-jelzőkből, két L-370-S irányítható sugárzású infravörös zavaróból, is hat készlet kiszórható infracsapdából áll.
A Vitbesk legfontosabb része a sokáig titkosan kezelt L-370-S, mely a Zenit cég terméke, és amely egy optikai rendszer segítségével fókuszált infravörös sugárral zavarja meg a közeledő infravörös önirányítású rakéták vezérlőrendszerét.

A berendezés tesztjei 2004 és 2009 között zajlottak, eleinte még az együléses Ka-50-esen. A végső éles tesztet egy hegytetőre állított, és a rendszerrel felszerelt Mi-8-as segítségével bonyolították le, melynek hajtóművei teljes erővel dolgoztak és forogtak a rotorlapátjai, miközben vállról indítható Igla infravörös önirányítású rakétákat indítottak rá. A Vitbesk kitűnően vizsgázott, eltérítette a helikopter felé tartó rakétákat, így 2009-ben gyártásra éretté nyilvánították.

TETSZETT A CIKK? AJÁNLD MÁSOKNAK IS!

Hogy ne maradj le semmiről ami a levegőben történik, lájkold az AeroTech Facebook-oldalát!

Friss hírek

Copyright © 2018 by AeroTech Media