1977. augusztus 31-én Alexander Fedotovnak, a MIG tesztpilótájának a Foxbat rekordkísérletekre átalakított E-266M változatával 37.650 méteres magasságba sikerült felkapaszkodnia
Mint a világcsúcsot annak idején hitelesítő FAI (Fédération Aéronautique Internationale) a honlapján az évforduló kapcsán megemlékezett róla, a szovjet nagysebességű elfogóvadász által Podmoskovnoe légterében felállított világcsúcs még napjainkban is érvényes, azt nem döntötte meg senki.
Sőt mi több, a típus további nyolc, máig fennálló világcsúcsot is magáénak tudhat. Ezek nagyrészt különböző magasságokra történő emelkedési időrekordok, illetve zárt körön elért átlagsebesség csúcsok.
Visszatérve az 1977. augusztus 31-i repülésre, Fedotov azt egy speciálisan átalakított MiG-25-össel teljesítette: az E-266M jelzésű rekorddöntő gépet egy MiG-25RB típusváltozatból alakították ki, R15BF2-300 jelzésű motorokra cserélve az eredeti hajtóműveket.
A pályafutása során MiG-19 Farmer, MiG-21 Fishbed, MiG-23 Flogger, MiG-25 Foxbat, MiG-29 Fulcrum és MiG-31 Foxhound típusokkal repülő Alexander Fedotov nevéhez nem csak ez az egyetlen rekord köthető: az 1958-tól tesztpilótaként dolgozó hajózó összesen 15 világcsúcsot állított fel, és ráadásul ő volt ez első szovjet pilóta, aki repülőgépével elérte a hangsebesség háromszorosát.
Halálát a repülés okozta: a MiG-25-ös utódjának szánt MiG-31-es tesztelése közben 1984. április 4-én szenvedett katasztrófát.