Az USAF egyik öregecske F-15C vadászbombázója   © USAF/ Miranda Moorer

F-15X - Új Eagle verziót gyártana a Boeing az USAF részére

2018-08-02Katonai repülés

A hadiipari óriás az Egyesült Államok Légiereje által alkalmazott kiöregedő F-15C/D vadászbombázók felváltására szánja a legújabb Sas változatot

A már több mint 100 légi győzelmet aratott F-15-ösök első példányai 1976-ban álltak rendszerbe az USAF alakulatainál, és bár már beindult a modernizációjuk, a légierőnek (legalább is a Boeing sugallata szerint) új építésű példányokra is nagy szüksége lenne.

A cég elképzelése szerint a még csak rajzasztalon létező F-15X jól kiegészíthetné az ötödik generációs F-35 Lightning II és az F-22 Raptor típusokat, és azokkal teljes mértékben kompatibilis lenne. Az új Eagle konfigurációja részben már ismert: a pilótafülkében nagyméretű LCD kijelző, a hajózó fején JHMCS II sisakkijelző és célzó rendszer, a gép orrában pedig APG-82 AESA radar emelné csúcsszintre a típusváltozat képességeit.

Ezeken túlmenően EPAWSS (Eagle Passive Active Warning Survivability System), azaz integrált ECM (Electronic Countermeasure - elektronikus zavaróberendezés) és EW (Electronic Warfare - elektronikai hadviselés) rendszer, Legion infravörös célfelderítő és követő (IRST) konténer, illetve az ötödik generációs típusokkal történő együttműködés alapját jelentő kibővített datalink fokozná a Sas tudását.

Hogy aztán sikerül-e a Boeing terve, hogy új Eagle változatával löketet adjon a típus Missouri államban található szerelősora számára, egyelőre persze nem tudható. Az mindenesetre biztató, hogy egy másik negyedik generációs, ráadásul szintén Boeing típusra a Trump adminisztráció - hosszú kihagyást követően - ismét megrendelést adott: az F/A-18E/F Super Hornetről van szó, melynek legújabb változatát a US Navy párhuzamosan fogja majd üzemeltetni az ötödik generációs F-35-ösökkel.

TETSZETT A CIKK? AJÁNLD MÁSOKNAK IS!

Hogy ne maradj le semmiről ami a levegőben történik, lájkold az AeroTech Facebook-oldalát!

HASONLÓ TÉMÁJÚ KORÁBBI HÍREINK:

Friss hírek

Copyright © 2018 by AeroTech Media