© Russian Helicopters

Elvégezte első repülését az Orosz Légierő első Mi-38T helikoptere - Mutatjuk a videót

2018-11-26Katonai repülés

A már nagyon várt eseményre november 23-án került sor, azt követően, hogy a Mi-8-as utód első militarizált példánya november 3-án végrehajtotta függeszkedési próbáját

A most megkezdődött repülési tesztek azonban még csak a berepülési folyamat igencsak elejét jelentik, hiszen a védelmi minisztérium komoly nyúzópróbának kívánja alávetni a típust, mielőtt egy nagyobb mennyiséget rendelne belőle.


A szóban forgó Mi-38T megjelölést viselő változat felszereltségében jelentősen különbözik a civil verziótól. A forgószárnyas öntömítő, sérülésálló üzemanyagrendszert kapott, hatósugarát további tartályok beépítésével növelték meg, és természetesen a kommunikációs rendszereit is a hadsereg igényeihez hangolták.

A katonai változat megjelenéséig meglehetősen hosszú út vezetett, hiszen ismert, hogy az újgenerációs Mil fejlesztési programja igencsak vontatottan halad(t). Prototípusa már 2003-ban a levegőbe emelkedett, ennek ellenére a civil változatban harminc személy szállítására alkalmas szitakötő negyedik példányának első repülésére egészen 2014-ig kellett várni.
Ez a gép, hasonlóan a harmadik prototípushoz, már az orosz Klimov TV7-117V gázturbinákkal repül. A Mi-38-as első két példányát még a Pratt & Whitney Canada PW127/TS erőforrások emelték a levegőbe, melyek egyébként most is rendelhetőek a típushoz.

© Russian Helicopters



A legújabb Mil alkatrészeinek 10 százaléka nyugati eredetű. Közéjük tartozik a francia üzemanyagrendszer, illetve több elektronikus komponens is, melyeket azonban az orosz védelmi minisztérium óhaja szerint száműzni kellett a típus katonai változatából.



A fejlesztési program öreges tempója egyébként leginkább annak köszönhető, hogy a Mi-38-as elődtípusát, a Mi-8-ast még most is úgy veszik, mint a cukrot. A legendás Minyó számtalan kivitelben megvásárolható: a fapados változattól a high-tech felszereltségű verzióig terjed a kínálat, ráadásul most kezdték el gyártani a szerkezetileg is megújult második generációs változatát is.

TETSZETT A CIKK? AJÁNLD MÁSOKNAK IS!

Hogy ne maradj le semmiről ami a levegőben történik, lájkold az AeroTech Facebook-oldalát!

HASONLÓ TÉMÁJÚ KORÁBBI HÍREINK:

Friss hírek

Copyright © 2018 by AeroTech Media