A hatalmas csupaszárny gép az 1979-ben meghirdetett ATB (Advanced Technology Bomber) pályázat keretében épült meg, persze csak azok után, hogy a fejlesztés jogát a Northrop / Boeing team elnyerte a nagy bevételt ígérő projektet szintén megcélzó Lockheed / Rockwell csapattól.
Bár a B-2 Spirit fejlesztési programja nem volt olyan szupertitkos besorolású, mint korábban például az F-117 Nighthawk létrehozása - az előbbi szürke, míg az utóbbi a legtitkosabb projekteknek kiosztott fekete besorolást kapta -, a fejlesztés és a gyártás, majd később persze az üzemeltetés is fokozott biztonsági követelmények szerint zajlott.
Még az 1988. november 22-én megtartott gyári roll out ünnepségen is csak a kiválasztottak vehették szemügyre a csodagépet, ráadásul csak meghatározott szögből.
Ebbe aztán nem mindenki törődött bele!
Az amerikai AviationWeek repülési lap munkatársait annyira hajtotta a kíváncsiság, hogy egy repülőgéppel berepültek a palmdale-i üzem fölé, és lencsevégre kapták a B-2-es prototípust a maga teljes valójában, ami aztán nagy szenzációt keltve meg is jelent a neves lap következő számában.