A brit cég a Cranfield University tanulóival közösen nem csupán egy hibrid, azaz merev - és forgószárnyasként is üzemelő UAV terveit készítette el, hanem a repülő robot indítására és visszafogására is talált egy használhatónak tűnő megoldást
Bár a kisméretű pilóta nélküli légi felderítő és csapásmérő eszközök képességei egyre csak fejlődnek, komoly hátrányukat, nevezetesen csekélyke hatósugarukat eddig még nem sikerült orvosolni. Erre a problémára sokan keresik a megoldást: az amerikai DARPA például nagyméretű repülőgépek - bombázók, teherszállítók - megfelelő átalakítás utáni drón-hordozóként való alkalmazását preferálja, és ennek megvalósíthatóságát vizsgálja a Gremlins program keretében.
Kapcsolódó tartalom: Az amerikaiak ismét elővették a múlt század harmincas éveinek repülőgép-hordozó léghajóinak terveit
Két másik - ugyancsak amerikai - szervezet viszont a US Navy által a múlt század 30-as éveiben üzemeltetett USS Akron és USS Macon repülőgép-hordozó léghajókhoz hasonló szerkezetekben véli megtalálni a drónok hatótávolság-problémájának kezelésére leginkább megfelelő megoldást.
Ez is érdekes lehet: Lassan beteljesül a jóslat - a dollármilliós haditechnika filléres drónokkal is legyőzhető lesz
Úgy tűnik viszont, a briteknek a fent felsoroltaknál sikerült egy egyszerűbben megvalósítható, Adaptable UAV névre keresztelt koncepciót alkotniuk. Az elképzelések szerint a kisméretű, de mint az alábbi animáción is láthatjuk, meglehetősen ütőképes drónok egy pilóta vezette harci repülőgépről (vagy éppen helikopterről) ledobott konténerben érkeznek a hadműveleti terület közelébe.